Kundnöjdhetsunderökning

Kundnöjdhetsunderökning

Visst är det intressant att veta hur kunden upplevt er?!

Många har med detta i sina mål och ska man uppnå ISO 9001 bör en kundnöjdhetsunderökning utföras minst en gång per år eller efter ett avslutat projekt.

Men vilka frågor vill man få svar på?

Det är en balansgång att ställa frågorna på rätt sätt samt med vördnad. Numer får man en utvärderingsenkät efter varje köp man gör eller var sida man besöker på nätet och det kan ibland upplevas tjötigt.

Man vill ju inte bli krävande men om er kund kan tänka sig att ta sig tid att svara just på era frågor så finns det möjlighet att förbättra relationen till era kunder och utvecklas.

Vi på Mefix tycker att den mest intressanta frågan är när kunden själv får skriva i text. Till exempel: vad har varit särskilt bra med samarbetet? eller vad kunde vi göra bättre? Vill man inte lägga denna press på sin kund utan enbart erbjuda direkta frågor i en skala så tycker vi att liknande denna fråga alltid skall finnas med: Hur troligt är det att du skulle rekommendera oss vidare till kollegor, vänner och bekanta? Om man får svar att de troligen kan rekommendera till sina nära så har man gjort ett jävligt bra jobb och om inte så får man börja rannsaka sig själv.

Observera att hålla ner antal frågor! Max 10 frågor exklusive personuppgifter.
Glöm inte att det skall finnas GDPR-information och knapp för samtycke.

Mefix har i samarbete med Geotechnica tagit fram en enkät som är utformad just för dom och deras verksamhet. Nu börjar svaren trilla in och man kan inte annat än att bli glad för deras skull! Vilken underbar respons på så få dagar. Det är bara att fortsätta som ni gör idag för kunderna verkar vara nöjda med er!